Zaznacz stronę

Reklama w internecie może łączyć w sobie skuteczność i przystępne ceny. Oto 4 metody, które warto wziąć pod uwagę!

Marketing internetowy, czyli e-marketing daje firmom szerokie możliwości. Dzisiaj reklama w internecie to pełna gama różnych metod, które pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów – bez potrzeby ponoszenia wysokich kosztów.

Skuteczna reklama internetowa jest dostępna dla każdej firmy – także dla małych przedsiębiorstw, które nie mogą przeznaczyć na ten cel wysokich sum. Oto 4 sprawdzone metody, które warto wybrać w celu promocji swojej strony WWW!

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Jedną z najskuteczniejszych metod promocji w sieci jest SEO, czyli optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych. SEO to rodzaj reklamy w wyszukiwarkach internetowych, z którą internauci stykają się na co dzień, chociaż nie zawsze zdają sobie z tego sprawę.

Celem SEO jest wyniesienie adresu strony internetowej na jak najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Im adres strony będzie wyżej, tym jest on lepiej widoczny, dlatego też w tym przypadku wchodzi na nią więcej zainteresowanych osób.

SEO obejmuje dwa obszary:

  • optymalizację – działania prowadzone na promowanej stronie WWW, które mają na celu przystosowanie ją do wymogów SEO, aby była ona lepiej widoczna w wyszukiwarkach
  • pozycjonowanie – działania poza daną stroną internetową, na przykład publikowanie artykułów sponsorowanych, informacji o stronach w katalogach stron, aby tworzyć wartościową sieć linków

Optymalizacja i pozycjonowanie to skuteczne metody reklamy w internecie. Warto jednak pamiętać o tym, że SEO wymaga czasu, aby rzeczywiście zadziałać – to metoda reklamy, która powinna być prowadzona stale, także po osiągnieciu najlepszej pozycji, żeby ją zachować.

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads

Druga skuteczna metoda reklamy internetowej to reklamy Google Ads, które określane są również mianem Google AdWords. To specjalny system reklamowy, który wykorzystuje wyszukiwarkę Google oraz inne powiązane z nią strony internetowe, na przykład mapy Google czy portal YouTube.

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads polegają na publikowaniu krótkich informacji reklamowych w oznaczonych boksach w wyszukiwarce i na innych stronach WWW.

Reklama Google Ads także powiązana jest ze słowami kluczowymi – podobnie jak SEO, dlatego trafia do tych osób, które są najbardziej zainteresowane konkretnymi ofertami.

Plusem reklamy Google Ads jest korzystny system rozliczeń – płacimy nie za samą prezentację reklamy, ale za kliknięcie w nią. To pozwala na tworzenie przejrzystych schematów promocji oraz ułatwia asygnowanie pieniędzy na cele reklamowe.

Mailing – e-mail marketing

Kolejną sprawdzoną metodą reklamy w internecie, która nie pociąga za sobą wysokich kosztów, jest mailing, czyli e-mail marketing. To także jedna z najstarszych metod promocji w sieci, która przynosi dobre efekty także dzisiaj.

Mailing wcale nie musi oznaczać przesyłania do odbiorców spamu – najlepsze efekty możemy uzyskać wtedy, gdy stworzymy wartościową listę subskrybentów, na przykład przez newslettery.

E-mail marketing pozwala na dostarczanie klientom zamówionych informacji reklamowych, na przykład dotyczących nowości, wyprzedaży, promocji, kodów rabatowych. Dzięki temu można regularnie przypominać klientom o swojej firmie i zachęcić ich do skorzystania z oferty!


 

Social media marketing – reklama w mediach społecznościowych

Skutecznym sposobem na reklamę w internecie jest także social media marketing, czyli reklama w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Snapchacie oraz w innych serwisach tego rodzaju.

Reklama w mediach społecznościowych pozwala na zdobycie nowych klientów oraz na stworzenie ich lojalnej grupy. Również pomaga w tworzeniu pozytywnego wizerunku swojej firmy oraz wspiera komunikację z klientami.

Social media marketing to już sam aktywnie prowadzony profil w medium społecznościowym, ale można korzystać także z innych metod e-marketingowych oferowanych przez serwisy społecznościowe, na przykład Facebook Ads.

 

Wojciech Wesołowski

Wojciech Wesołowski

Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog http://WojciechWesolowski.pl . Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .

Send this to a friend