Zaznacz stronę

Jak odnieść sukces w copywritingu? Co trzeba wiedzieć, co umieć? Mimo że nie ma jednej recepty, to warto zwrócić uwagę początkujących na pewne cechy i umiejętności, dzięki którym mogą stać się dobrymi copywriterami.

W świecie reklamy copywriting zajmuje miejsce szczególne. Jest nieodłącznie związany ze skutecznymi kampaniami reklamowymi, ma także znacznie istotniejsze znaczenie w dobie internetyzacji i szybkiego obiegu informacji na niespotykaną dotąd skalę. Z tego też powodu wiele osób decyduje się na pracę w copywritingu, zarówno na etatach, jak i w formie freelancingu. Jakie osoby mają zatem szanse odnieść sukces w tej branży? Czy wyróżnianie się pewnym zestawem cech i umiejętności jest konieczne? Jak pracować nad sobą, by móc być dobrym copywriterem?

Co czyni mistrza?

Może się wydawać, że praca copywritera nie jest niczym trudnym – każdy przecież potrafi pisać, a nawet w czasach szkolnych udawało mu się tworzyć nawet ciekawa opowiadania czy wypracowania. Niestety, rzeczywistość pokazuje, że jest zgoła inaczej.

Różne formy tekstów stawiają przed nami odpowiednie wymagania. Jeżeli nie napiszemy zachęcającego do zakupu opisu produktu czy nie zmontujemy treści wspierającej wizerunek danej firmy, nasz copywriting będzie pozostawiał wiele do życzenia. Dlatego tak ważne, a szczególnie w przypadku copywriterów, jest ciągłe doskonalenie umiejętności, szlifowanie warsztatu. To właśnie to może uczynić nas mistrzami copywritingu.

Niezbędnik copika – zestaw cech i umiejętności

Jeżeli mówimy o zestawie cech i umiejętności, który musi charakteryzować copywritera, mamy na myśli przede wszystkim doskonałą znajomość języka polskiego. Chociażby zasady interpunkcji pokazują, że jest to dość często występujący problem. Należy również zwrócić uwagę na swój styl pisania i dostosowywać go do wymagań formy treści.

Do niezbędnika copika powinniśmy dołączyć także wiedzę z pogranicza psychologii i marketingu. Copywriter powinien wiedzieć, jakie są zasady etycznego wpływania na odbiorców, a także odznaczać się głęboką znajomością technik i strategii marketingowych. Dodatkowym atutem jest znajomość zasad optymalizacji stron zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki internetowej. To wszystko w połączeniu – razem z odpowiednim stylem i opanowaniem języka polskiego – może dać nam dobrą, skuteczną treść.

Gdzie szukać teorii i praktyki?

Dróg rozwoju dla początkujących copywriterów jest wiele. Jeżeli zależy nam na zdobyciu wiedzy, teorii, naszym pierwszym celem powinien być zakup książek branżowych. Akurat copywriting jest nie tylko popularnym zawodem, ale również modnym, dlatego też na liczbę dobrych pod względem merytorycznym pozycji nie możemy narzekać. Z kolei jeżeli chcemy podszlifować swój warsztat w wymiarze praktycznym, możemy swoją uwagę skierować na różnego rodzaju fundacje działające pro publico bono czy platformy ze zleceniami copywriterskimi.

Takie działania mogą dać bardzo duże owoce w przyszłości. Jeżeli rzetelnie i odpowiedzialnie podejdziemy do swojego kształcenia i wyrabiania stylu, tym lepiej dla nas – wcześniej możemy otrzymać poważniejsze, większe zlecenia na treść. Oczywiście, jak każdy zawód, tak i copywritng nie jest pozbawiany wad. Mowa szczególnie o wadach charakterystycznych dla wolnych zawodów, wykonywanych w formie freelancingu. Są one jednak jak najbardziej do przełknięcia.

 


 

Wojciech Wesołowski

Wojciech Wesołowski

Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog http://WojciechWesolowski.pl . Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .

Send this to a friend