Zaznacz stronę

Zacznijmy od tego „Czym jest marka albo inaczej Brand”?

Pierwsze co przychodzi na myśl, słysząc to pytanie, że marka to nazwa, termin, znak, symbol, wzór lub kombinacja tych elementów, mająca na celu ułatwienie nabywcy rozpoznanie firmy lub osoby.

Zaś zwróć uwagę, że wystarczy wymienić jakiś znany Brand i od razu wiadomo o jaką branżę chodzi, mało tego przed naszymi oczami powstaje obraz konkretnego produktu, który osobiście nam z tym Brandem się kojarzy.

Na przykład: Coca-Cola, McDonald’s, Versace, Aple, Sony, Chanel, Samsung, Adidas, BMW itd.

Jak widzisz, marka, to nie tylko zwykły termin – to pewien unikatowy obraz, skojarzenie, które kształtuje się w umysłach ludzi.

Tak naprawdę marka – to cały zbiór wyobrażeń, idei, pomysłów, które wywołują emocjonalną reakcję klienta docelowego. Oprócz tego to wypracowana i przez lata potwierdzona gwarancja, dotycząca bezpieczeństwa, solidności wykonania, rzetelności obsługi i jakości oferowanego produktu.

To wszystko oznacza, że marka pełni w strategii każdego przedsiębiorstwa bardzo ważne funkcje.

Pierwsza funkcja – to funkcja identyfikacyjną, która pozwala odróżnić produkt od podobnych konkurencyjnych produktów na rynku.

Druga – to funkcja gwarancyjna, która oznacza, że właściciel marki zobowiązuje się do utrzymania jakości produktu na określonym poziomie.

Najbardziej znane i najsilniejsze marki słyną właśnie z tego, że nie schodzą poniżej wypracowanych przez siebie, najlepszych standardów. Oczywiście te standardy mają swoją cenę. To za nie klient jest gotów zapłacić znacznie więcej, wybierając określoną markę.

Trzecia funkcja – to funkcja promocyjna. Symbolika marki niesie ze sobą pewne idee, związane z jakością oraz użytecznością produktu, tym samym przywiązując klientów do tego produktu, motywując ich do powtórnych zakupów.

Według badań, Brand ma aż 20% wpływu na nasze decyzje zakupowe.

Wiele z nas kupuje kosmetyki, sprzęt AGD czy sprzęt elektroniczny, a nawet produkty żywnościowe tych samych znanych i sprawdzonych marek. Będąc zadowolonymi klientami, po wypróbowaniu jednego produktu, znacznie chętniej sięgamy po inne towary tej samej firmy, zakładając, że będą podobnej jakości i też spełnią nasze oczekiwania.

Kolejna funkcja, którą pełni Brand, to pozycjonowanie produktu w wybranym segmencie rynku i dotarcie przez to do klienta docelowego.

Każdy Brand firmy czy produktu kojarzy się z pewnymi cechami. Na przykład, marka Lexus kojarzy się z drogim, dobrym, trwałym samochodem o wysokim prestiżu. W związku z tym w umysłach ludzi powstaję pewien stereotyp, że oferta tego produktu jest skierowana do ludzi zamożnych, osiągających sukces w życiu.

A co za tym idzie?

Wiele klientów, będzie kupować markowe produkty właśnie dla prestiżu, by być odbieranymi przez społeczeństwo w odpowiedni sposób.

To wszystko wydaje się być zrozumiałe w odniesieniu do dużych firm, działających w biznesie tradycyjnym.

Ale tak naprawdę każdy przedsiębiorca, czy ekspert w dowolnej branży, by przeżyć na bardzo konkurencyjnym rynku i przyciągnąć klientów powinien poświęcić dużą wagę budowaniu własnego rozpoznawalnego Brandu.

Brand ten powinien zostać wizytówką dla eksperta i gwarancją jakości dla klienta.

Budowanie swojej silnej marki jest procesem długim, a nawet, można powiedzieć, niekończącym się, zaś koniecznym i bardzo opłacalnym.

Pomyśl nad tym!

Tworzenie swojego wizerunku zacznij od odpowiedzi sobie na pytanie:

„Co mogę zadeklarować i zagwarantować swoim potencjalnym odbiorcom?”

Wypisz wszystkie swoje odpowiedzi na kartce i zacznij używać te atuty w komunikacji z otoczeniem!

Zacznij to już dziś, jeżeli stawiasz przed sobą cel, być postrzeganym jako Ekspert!

 


 

Natalia Samarec
Zajmuję się biznesem w branży Wellness od 1997 roku. Zdrowy styl życia, to moje hobby, a marketing sieciowy - sposób na życie. Marzę by stworzyć zespół ludzi, którzy będą chętnie pomagać innym w rozwiązaniu ich problemów zdrowotnych i finansowych poprzez edukowanie i osobiste wsparcie. Chętnie pomogę swoją wiedzą, doświadczeniem i osobistym zaangażowaniem. Jeśli jesteś osobą pozytywną, chcesz realizować marzenia i nie boisz się wyzwań, zapraszam do współpracy.
Natalia Samarec

Latest posts by Natalia Samarec (see all)

Send this to a friend