Co jest najważniejsze w biznesie MLM?

Na rynku polskim jest co raz więcej firm marketingu sieciowego. Każda z nich daje możliwość tworzenia dochodu i posiada w swojej ofercie określony towar lub usługę. Chcąc wybrać dla siebie partnera strategicznego na długie lata, dzięki któremu zrealizujemy własne plany biznesowe, powinnyśmy przeanalizować wiele czynników.

Wiedza na temat najważniejszych czynników sukcesu nie tylko pomoże wybrać odpowiednią firmę, z którą nawiążemy długoterminową współpracę, lecz także będzie pomocna w opracowaniu właściwej strategii działań.

Odpowiedzmy sobie na pytanie: co jest największą wartością biznesu MLM i co pomaga dystrybutorom w realizacji własnych założeń?

Wymieńmy najistotniejsze aspekty: produkt, plan wynagrodzenia, system rekrutacyjno-szkoleniowy, zespół oraz sponsor/doradca.

Wiadomo, że towar w biznesie sieciowym jest fundamentem, a od tego na ile on jest potrzebny i skuteczny zależy stabilność konsumpcji oraz obroty sprzedażowe.

By wyróżnić się na tle konkurencji niektóre firmy wprowadzają bardzo ciekawe i innowacyjne produkty i technologię. Chociaż ta innowacyjność nie jest wartością stałą. To, co dziś jest wynalazkiem, w bardzo krótkim czasie staje się dobrze znane i powszechnie stosowane.

Inaczej jest z jakością i skutecznością towaru.

Bez wartościowego towaru żadna firma MLM nie przetrwa na rynku, bo klienci stają się co raz bardziej świadomi i wymagający. Dlatego większość firm, działających na polskim rynku, ma bardzo dobre i efektywne w działaniu produkty.

Podobnie wygląda sytuacja pod kontem planów wynagrodzenia. Nie zważając na to, że sposoby naliczania prowizji znaczącą się odróżniają od siebie w każdej firmie MLM, można znaleźć przyzwoicie zarabiających liderów.

Branża odnotowuje miliardowe obroty, rosnące z roku na rok, co oznacza, że networkerzy zarabiają bardzo dobre pieniądze bez względu na to jaki jest rodzaj planu kompensacyjnego.

Oczywiście każdy wybiera według własnych potrzeb, celów i predyspozycji. Jedni wolą marketing agresywny z dużą dawką motywacji, inni stawiają na marketing prokonsumencki, wybierając ścieżkę dodatkowego dochodu, kolejni wolą stabilność poprzez organiczne działanie w planach hybrydowych itd.

Warto też zwrócić uwagę na kolejny aspekt – system szkoleń.

Nie zależnie od tego jak genialny jest produkt i prosty w zrealizowaniu plan marketingowy, każdy, przystępujący do współpracy partner, powinien nauczyć się prowadzenia tego biznesu, zdobywając nowe liczne kompetencje.

Często MLM jest nazywany „biznesem pod klucz”, gdzie wystarczy podłączyć się do gotowego rozwojowego systemu, w którym, trzymając się pewnych procedur i kanonów, można maksymalnie zniwelować ilość własnych błędów oraz porażek.

Niestety nie każda nowa firma, pojawiająca na polskim rynku posiada taki całościowy system rozwoju.

A zagraniczne firmy, mające swoje systemy, często nie są dostosowane do mentalności i potrzeb obecnego rynku.

Dlatego, wybierając firmę biznesu sieciowego, warto dokładnie poznać cały proces wsparcia, szkoleń, rekrutingu, motywacji, gratyfikacji itd. Całościowy system powinien uwzględniać wszystkie te aspekty, zaczynając od systemu zapraszania i kończąc na kreowaniu TOP-liderów.

Oprócz tego, warto zwrócić uwagę w jaki sposób oraz przez jakich ekspertów był tworzony.

Minusem systemów tworzonych przez zewnętrznych trenerów jest to, że często oparte one są na książkowej teorii, która nie koniecznie się sprawdza w praktyce i najczęściej nie jest dopasowana do produktu, planu kompensacyjnego oraz potrzeb konkretnego odbiorcy.

Kolejną skrajnością są sytuacje, kiedy zarząd firmy całkowicie wycofuje się z tworzenia systemów edukacyjno-rozwojowych, zrzucając ten obowiązek na ramiona liderów.

A im więcej liderów tym więcej różnych punktów widzenia, własnych strategii i pomysłów, z czego powstaje brak spójności i zgodności w działaniu całej struktury i totalny brak duplikacji.

Najlepszym rozwiązaniem, które zawsze zdaje egzamin, jest ścisła współpraca kierownictwa firmy, trenerów biznesu oraz aktywnie działających liderów, które są siłą napędową w każdym przedsiębiorstwie.

Jednak żaden system szkoleń nie zastąpi komunikacji osobistej, w czasie której można wyjaśnić niezrozumiałe kwestie, opracować indywidualną strategię i poczuć się częścią społeczności, mającej wspólny cel.

Bezpośrednio współpracując z własnym liderem, unikniemy większości błędów networkerów zdanych na siebie samych, pracujących bez systemu rekrutacyjno-edukacyjnego i osobistego wsparcia doradcy.

Analizując to wszystko, widzimy, że w biznesie sieciowym nie ma rzeczy nie ważnych. Ogromne znaczenie ma jakościowy towar, prosty w realizacji plan marketingowy i skuteczny system działań.

A największą wartością są ludzie: zarówno cały zespół w którym działamy, jak i Lider, który wdraża nowicjuszy do systemu, opracowuje strategie działania, pomaga stawiać pierwsze kroki, sponsorować, pracować z własną grupą itd.

Prawidłowy wybór partnera strategicznego decyduje o szybkim starcie, prężnym rozwoju i osiągnięciu stabilności finansowej.

Więc wybierz dobrze!

 


 

(Wyświetleń: 45, dzisiaj: 1)
Paweł Samarec
Fascynującą mnie branżą biznesową zajmuję się od 1995 roku. Jestem przekonany w tym, że: "Każdy z nas jest wart tego, by żyć lepiej!". Dlatego chętnie inwestuję swój czas, by pomóc otaczającym mnie ludziom osiągnąć zamierzone cele i plany. Przekazuję to, co pozwala dobrze zarabiać i być przy tym zdrowym i szczęśliwym. Czy chcesz coś zmienić w swoim życiu na lepsze? Czy chcesz zrealizować swoje marzenia, a nie tylko jedynie o nich marzyć? Jeżeli tak, zapraszam Ciebie do swojego zespołu wyjątkowych ludzi! Przekażę Ci całą swoją wiedzę o skutecznych krokach do sukcesu i harmonii w życiu. Skontaktuję się z Tobą i razem ustalimy najlepszy sposób współpracy i wykorzystania narzędzi naszego systemu. Do zobaczenia wkrótce!
Paweł Samarec

Latest posts by Paweł Samarec (see all)

1 komentarz do “Co jest najważniejsze w biznesie MLM?”

  1. Robert Czaplejewicz

    Rzeczywiście, poruszone w artykule kwestie są jak najbardziej ważne.
    Kiedyś słyszałem, że „tak to sobie w MLM wymyślili”.
    Ale co dokładnie, tego dowiedziałem się dużo, dużo później.

    Produkt musi być OK, z najwyższej półki, niekoniecznie cenowej.
    Głównie dlatego, że małą grupę osób będzie na niego stać, a produkt musi być kupowany stale (odnawialny), nie zaś od przypadku do przypadku, bo liczy się obrót towarowy. O czym w wielu firmach się nie mówi.
    „Produkt sprzedaje się sam…” – wiele razy to słyszałem, gdy zapraszano mnie do tego biznesu. Pardon, ale nic samo się nie sprzedaje.

    System szkoleń – bardzo ważne, aby i materiały i osoby szkolące używały prostego języka. Fakt, i tu w MLM jest masa wyrażeń specjalistycznych. Tylko że jak od tego się zaczyna, to część osób nawet nie przyznaje się, że nie rozumie, a potem ma i rozgłasza błędne opinie o tej branży.

    Plan wynagrodzeń – im prostsze zasady, tym lepiej. Po pierwsze, bo więcej osób od razu zrozumie, po drugie, bo skoro zrozumie, to szybciej przekaże innym.

    Sponsor – skoro to biznes oparty na między ludzkich relacjach, to jest to podstawa. Jak to nieraz się mówi „opowiadaj o systemie MLM jakbyś opowiadał film, książkę, itp.”. Bardzo dziwne, że praktycznie każda z osób, która odmawia przystąpienia do MLM, w swojej codziennej pracy używa języka do komunikacji. A „historia” jest tej osoby narzędziem pracy.
    Sama nazwa „sponsor” jest błędnie rozumiana, bo część myśli iż on/ona ma wyłożyć pieniądze. Zapomina, że właśnie w tym momencie czas jaki poświęca to pieniądze; zwłaszcza że wiele szkoleń jest za darmo. Sponsor pokazuje podstawy, uczy zasad i sprawdza efekty – to swego rodzaju nauczyciel.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

skutecznyclub.pl polecił Partner o ID: 188

Share via
Przewiń do góry
Send this to a friend