Zaznacz stronę

Marketing sieciowy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pomimo tego, że wiele osób obawia się Network Marketingu, twierdząc, że niczym nie różni się od piramidy finansowej, trzeba przyznać, że jest to z pewnością przyszłość, również marketingu internetowego.

Nadal spora grupa osób lekceważy konieczność budowania marki eksperta podczas promocji swojej firmy.

Praktycznie każdy, kto pracuje w strukturach marketingu sieciowego potrafi całymi godzinami opowiadać o tym, dlaczego jego produkt jest najlepszy na rynku i czym różni się on od innych mu podobnych. Nie powinien mieć również problemu z tym, aby przekonać, że jego firma oferuje najlepsze warunki członkom i wymieniać negatywne cechy innych podobnych firm.

Prawda jest jednak taka, że nawet dobry marketingowiec zapytany o to, dlaczego to on jest najlepszym sprzedawcą i co go wyróżnia, może mieć z tym problem.

Co jest najważniejsze w Marketingu Wielopoziomowym?

Marketing sieciowy opiera się przede wszystkim na zyskach, które czerpane są ze sprzedaży produktów na zewnątrz.

Zyski zależą więc od ilości sprzedanych produktów, ale dzielone są w ramach całej struktury.

Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że żaden produkt nie jest w dzisiejszych czasach w stanie zbyt mocno nikogo zaskoczyć. Dzięki Internetowi i innym mediom mamy dziś nieograniczone możliwości i wiele rzeczy możemy kupić, nie wychodząc nawet z domu, niedrogo i korzystanie.

W Network Marketingu nie jest więc najważniejszy sam produkt, ale osoba, która go sprzedaje. Powinien być to prawdziwy ekspert, który doradzi i pomoże w wyborze odpowiedniego rozwiązania. Taka osoba musi znać swój produkt, ale również cały rynek, żeby móc wzbudzić w kliencie zaufanie.

Zarówno potencjalny klient, jak i sprzedawca na niższym poziomie struktury przychodzi do eksperta po to, aby dowiedzieć się, co było przyczynkiem do powstania firmy, czy też zaprojektowania produktu.

Osoba kupująca poszukuje fachowej porady i konsultacji, aby wybrać najlepszy produkt na rynku, który spełni jej wszystkie oczekiwania.

Bardzo często klienci oczekują też odpowiedniej obsługi posprzedażowej, ponieważ nie chcą pozostać sam na sam ze swoimi wątpliwościami.

Pozyskiwanie nowych osób  do struktury

Również pozyskując kolejne osoby do swojej struktury sprzedażowej, trzeba liczyć się z tym, że takie osoby szukają kogoś, z kim będzie można długo i dobrze współpracować.

Potrzebny jest im mentor, który doradzi, podpowie i pomorze, a przede wszystkim – zapozna z historią firmy, jej wartościami i zasadami, na jakich funkcjonuje.

Dobry mentor, który jest cierpliwy i jednocześnie entuzjastycznie nastawiony do swojej pracy z pewnością podniesie ilość osób chętnych do dołączenia do danego biznesu.

Jak uzyskać przewagę nad innymi?

Jak widać, aby osiągnąć realny sukces w Marketingu Sieciowym, konieczne jest budowanie wizerunku eksperta, który potrafi pomóc i doradzić, jak również znaleźć najlepsze rozwiązanie. Warto zbudować markę ekspercką, ponieważ to znacznie zwiększy Twoje możliwości.

Można zauważyć, że niektóre firmy ogromne środki wydatkują właśnie na budowę własnej marki. Dzięki temu, udaje im się osiągnąć ogromny sukces.

Na rynku można spotkać bardzo wiele takich samych produktów lub produktów podobnej jakości, jednak ten reklamowany przez osobę znaną, cenioną i o nienagannym wizerunku, często kupowany jest znacznie chętniej od pozostałych.

Każda firma Network Marketingu, która chce osiągnąć sukces powinna więc zadbać o to, aby członkowie jej struktury kojarzyli się właśnie jako osoby kompetentne i fachowe.

Jakie są zatem sposoby na to, aby zbudować markę eksperta w ramach Marketingu Sieciowego?

  • Prowadzenie bloga branżowego: jest to doskonały sposób na to, aby udostępniać jak najwięcej wartościowych i rzetelnych informacji o produkcie. Poza tym, na takim blogu powinny znaleźć się różnego rodzaju porady i cenne informacje dotyczące danej tematyki.
    .
    Blog może posłużyć również jako skuteczne narzędzie do pozycjonowania oraz do budowy listy adresowej.
    .
  • Prowadzenie szkoleń dla osób z zespołu: jest to absolutne minimum, ponieważ każda osoba w zespole powinna otrzymać informacje o tym jak skutecznie budować ten biznes i jakie zasady tutaj obowiązują. Ważne, aby szkolenia były merytoryczne i faktycznie wnosiły wiele dla nowych członków struktury.
    .
  • Tutorialne, webinary i system marketingowy: jest to bardzo częsty zabieg firm z zakresu Network Marketingu oraz liderów.
    .
    Warto poświęcić nieco czasu i co jakiś czas przygotowywać dla członków struktury oraz potencjalnych klientów tego typu filmy promocyjne oraz dyskusje, ponieważ jest to możliwość do poszerzania wiedzy.

Chcąc osiągnąć sukces i sprawić, że produkt faktycznie będzie cieszył się popularnością, trzeba zadbać o swój wizerunek, który pomaga w budowaniu marki eksperta.

Osoby, które posiadają odpowiednie umiejętności i szybko się uczą, jak również potrafią nawiązywać kontakty z innymi ludźmi, bardzo często odnoszą sukces właśnie dzięki tego typu działaniom.

Zdarza się, że zostają one mentorami dla pozostałych członków struktury i piszą na ten temat książki, czy przygotowują wystąpienia. Można się od nich sporo nauczyć, ponieważ wszyscy w Marketingu Sieciowym startują zawsze z równego poziomu, a tylko niektórym udaje się osiągnąć tak duży sukces i zacząć zarabiać naprawdę duże pieniądze.

Teraz czas na Ciebie!

Więc, jeśli jesteś gotowy, aby zacząć…

Kliknij tutaj i odbierz dostęp do naszego 3-Dniowego Obozu Treningowego (zobaczysz jak połączyć POTĘGĘ Internetu z Marketingiem Sieciowym)!

 


 

 

 

Paweł Grzech

Paweł Grzech

Marketing Internetowy – niby takie proste, a jednak… Specjalizuję się w tej branży od 2009 roku. Ciągle się dokształcam i szukam nowych, lepszych rozwiązań. Z doświadczenia wiem, że dla osób nie mających styczności z Marketingiem Internetowym, start w tej branży może być utrudniony, dlatego serdecznie zapraszam Cię do MARKETERA pro i na bezpłatne konsultacje oraz porady. Problemy, które Cię dręczą, z pewnością zostaną szybko rozwiązane.

Send this to a friend